OMAN2020-02-19T22:33:14+01:00

Beauty is an instinctive miracle, which itself never makes its presence,
but the reflection of which is evident in a thousand
different statements of the inspired minds,
and is as innumerable as nature itself.

– The Omani shed

OMAN

Beauty is an instinctive miracle, which itself never makes its presence,
but the reflection of which is evident in a thousand
different statements of the inspired minds,
and is as innumerable as nature itself.

– The Omani shed

oman itinerar u slikama

PUTOPIS

Muscat

Došlo je vrijeme da se razbije još jedna predrasuda. Ovaj puta o arapskom svijetu. Na putovanjima sam spoznao da svijet ne odgovara slici koju nam prikazuju različiti mediji. Nisam pristalica teorije zavjere, no činjenica je da nam prečesto prikazuju laži kao istine. Uvjerio sam se na primjer u to prije godinu dana, dok sam boravio u Iranu. Iranci, stanovnici zemlje koju je Amerika obilježila kao veliko zlo, pokazali su se otvorenijim i ljubaznijim od svih drugih koje sam posjetio. Nemam iluzije da se u dva-tri tjedna mogu otkriti medijske konstrukcije i spoznati potpuna istina, [...]

Mutrah, riblja tržnica i sokak

Nakon dobrodošlice u Velikoj džamiji, nastavljamo obilazak grada. Muscat je jedan od najstarijih gradova na Bliskom istoku. Iskopine u okolici otkrile su da je tu prije 6000 godina bilo ribarsko naselje. U gradu i periferiji živi gotovo polovica od četiri milijuna stanovnika Omana. Današnje ime su mu dali još stari Grci, ali ne postoji usuglašeno mišljenje o njegovu značenju. Tako postoji starogrčka, perzijska, turska i arapska verzija i nijedna nema veze s vinom muškatom, što nam prvo pada napamet. Najmilija interpretacija im je ''sidrište'' ili doslovno ''pustimo sidro''. Grad se proteže između mora Omanskog [...]

Sultan Qaboos i zabrinuti Omanci

Između novog i starog Muscata je brdo. Cesta ide uz more. Prolazimo kroz Riyam park ispod velebnog vidikovca u obliku kadionice. U sarom Muscatu se zaustavljamo u muzeju Bait Al Zubair. Mali privatni muzej nacionalne baštine. U dvorištu nas dočeka krdo oriksa i muflona obojano u svim bojama. Izložba lokalnih umjetnika. Podsjeti me na obojene krave ženevskog CowParadea od prije desetak godina. Muzej je dobro opremljen. Veliki toliko da obuhvatiš sve aspekte omanske kulture i povijesti, a da se ne predoziraš. Fotografiranje nije dozvoljeno. Pred mapom nas Nasser uči o Omanu. Podijeljen je u [...]

Amouage i kultura mirisa

Na ovom putovanju nema ranih ustajanja. U Omanu se nikome ne žuri. Tako ni nama. Danas krećemo prema planinskom dijelu zemlje. Na sjeveru, duž obale Omanskog zaljeva, u duljini od gotovo 700 kilometara, proteže se planinski lanac Al Hajar. Cilj nam je Jabal Akhdar, Zelena planina, i najviši vrh Arapskog poluotoka, Jabal Shams - Planina Sunca. Usput, na izlazu iz Muscata, posjećujemo Amouage - Valove emocija. Tvornica mirisa u vlasništvu sultanove obitelji osnovana je 1983. godine. Nije to bio sultanov hir. Svjesni važnosti mirisa u omanskoj kulturi i tisućljetne povijesti trgovanja tamjanom, smirnom i [...]

Al Hamra, crvena blatna raznolikost

Plan putovanja mijenja se u hodu. Ana i Ivana, naše planinarke i špiljarke, pronašle su na Internetu da je nedavno ponovo otvorena špilja Al Hoota. U blizini je naših drugih destinacija. Nasser zna posao, u tren mijenja redoslijed svih obilazaka. Plan kojega nosimo u ruksaku, možemo baciti. Al Hoota Cave najveća je omanska špilja otvorena za publiku. Cijena za strance je šest riala oko 120 kuna, a za domaće upola manja. Vlakićem nas voze do špilje. Dalje, uz pratnju vodiča pješke kroz pola kilometra otvorenog za publiku. Špilja ima svoj eko sustav sa slijepim [...]